Από: Μαρία Πέππα –

Προφανώς όλοι γνωρίζουμε τι είναι ο πόνος. Ωστόσο, εάν θέλουμε να βοηθήσουμε στην ανακούφισή του, είναι χρήσιμο πρώτα να ορίσουμε ή να περιγράψουμε τον πόνο. Αυτό μας επιτρέπει να εξετάσουμε το τι κάνει και να διαμορφώσουμε μια άποψη που θα καθορίσει ποια θα είναι η επόμενή μας κίνηση και τον τρόπο με τον οποίο θα τον φροντίσουμε για να ανακουφιστούμε.

Ο πόνος είναι μια υποκειμενική σωματική εμπειρία, συνήθως δυσάρεστη. Είναι μια ένδειξη, ένα σημάδι, ότι κάτι στο σώμα έχει υποστεί βλάβη ή έχει καταστραφεί. Μοιάζει με απειλή ή παρέμβαση στη συνεχιζόμενη λειτουργικότητα και υγεία του ατόμου και σχετίζεται με αρνητικά συναισθήματα, όπως φόβο, άγχος, θυμό ή κατάθλιψη.

Ο πόνος έχει μια αισθητηριακή/σωματική και μια συναισθηματική/διανοητική συνιστώσα, δύο στοιχεία τα οποία είναι συχνά αλληλένδετα.

Όταν ο πόνος μας είναι αισθητηριακός/σωματικός,  συμβουλευόμαστε τον θεράποντα ιατρό μας. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να εξετάσουμε και την συναισθηματική/διανοητική εμπειρία του πόνου, που δυστυχώς τις περισσότερες φορές αγνοούμε και αυτό διότι περιέχει στοιχεία όπως:

  • Αισθητηριακή αίσθηση με ιδιότητες όπως αυτές που βιώθηκαν κατά τη διάρκεια ή μετά από την διέγερση του πόνου

  • Απειλητική εμπειρία ή παρέμβαση στη λειτουργικότητα που σχετίζεται με αυτήν την αίσθηση

  • Συναίσθημα δυσφορίας και ή άλλων αρνητικών συναισθημάτων

Έτσι λοιπόν, ένα από τα κλειδιά για την ανακούφιση του πόνου είναι η αποσύνδεση αυτών των δύο στοιχείων. Η αποσύνδεση του  αισθητηριακού/σωματικού από του συναισθηματικού/διανοητικού. Όταν καταφέρνουμε να εξαλείψουμε το συναισθηματικό στοιχείο, αυτό που μένει δεν πονάει καθόλου ή σχεδόν καθόλου.

Διαβαθμίσεις Πόνου

Οξύς Πόνος

Οξύς πόνος, είναι ο πρόσφατος πόνος που μπορεί να διαρκέσει από μερικά δευτερόλεπτα έως μήνες, όπως από ένα τραυματισμό.  Είναι ο άμεσος πόνος που σας ενθαρρύνει να κινηθείτε όταν σκοντάψετε το γόνατό σας στον καναπέ του σπιτιού σας, κάψετε τα δάχτυλά του χεριού σας ή πάθετε διάστρεμμα στον αστράγαλό σας. Είναι ένας τύπος πόνου που διαρκεί συνήθως έως 6 μήνες ή πόνος που σχετίζεται άμεσα με βλάβη του μαλακού ιστού.

Ο οξύς πόνος έχει πολύ μεγάλη αξία. Μας προφυλάσσει από περαιτέρω βλάβη, διασφαλίζει την φροντίδα του εαυτού μας κατά την διάρκεια της θεραπείας από τραυματισμό, μας βοηθάει να εντείνουμε την μέριμνα κατά του πόνου.  Με την κατάλληλη φροντίδα και θεραπεία ο οξύς πόνος πρέπει να υποχωρήσει καθώς λαμβάνει χώρα η επούλωση. Όταν ο πόνος διαρκεί πέραν του χρόνου που μπορεί να θεωρηθεί λογικός για την πλήρη αποκατάσταση, θεωρείται χρόνιος.

Χρόνιος Πόνος

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να διαρκέσει για εβδομάδες, μήνες, ακόμη και χρόνια. Γενικά, διαγιγνώσκεται όταν υπερβαίνει τους τρεις έως έξι μήνες. Αυτός ο τύπος πόνου μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την επούλωση του τραυματισμού ή την ασθένεια που τον προκάλεσε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο πόνος έρχεται και φεύγει. Σε άλλες περιπτώσεις είναι επίμονος και αδιάκοπος. Είναι πόνος που δεν ανταποκρίθηκε στην κατάλληλη ιατρική περίθαλψη. Η ένταση και η διαταραχή που προκαλεί μπορεί να είναι συντριπτική.

Οι τύποι χρόνιου πόνου περιλαμβάνουν: επαναλαμβανόμενους πονοκεφάλους, επίμονος πόνος στον αυχένα και τους ώμους, πόνος στη μέση, πόνος στα χέρια, στον καρπό που σχετίζεται με το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, ισχιαλγίας, τον πόνο που συνδέεται με την οστεοαρθρίτιδα και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, τον συνεχή, έντονο πόνο από έγκαυμα, ευαισθησία των μυών και των νεύρων που σχετίζονται με ορισμένες καταστάσεις βλάβης των νεύρων κλπ.

Σύνδρομο Χρόνιου Πόνου

Το σύνδρομο του χρόνιου πόνου διαφέρει μεταξύ του χρόνιου πόνου που έχει οργανική αιτία και του χρόνιου πόνου που φαίνεται να μην έχει καμιά αιτία, αλλά είναι εξίσου ενοχλητικός.

Αν μη τι άλλο, το σύνδρομο χρόνιου πόνου είναι συχνά το πιο ενοχλητικό, απλώς και μόνο επειδή δεν μπορεί να αποδοθεί σε μια αιτία. Η ρίζα του, σχεδόν πάντα βρίσκεται στο παρελθόν. Μπορεί να ανάγεται στο μακρινό παρελθόν, ακόμη και στην παιδική μας ηλικία ή στο πιο πρόσφατο παρελθόν. Και τα δύο αυτά, συμπεριλαμβανομένου και του πιο πρόσφατου παρελθόντος, μπορεί να τα έχουμε απωθήσει για να τα ξεχάσουμε. Μερικές φορές ξεχνάμε αυτά που είναι πολύ οδυνηρά για να θυμόμαστε.

Δηλαδή μια από τις ρίζες του συνδρόμου του χρόνιου πόνου, είναι ένας πόνος του οποίου η προέλευση είναι πολύ επώδυνη για να θυμόμαστε. Αντ’ αυτού, η σύνδεση σώματος-νου βρίσκει έναν διαφορετικό τρόπο να θυμάται και αυτός είναι μέσω της εμπειρίας του χρόνιου πόνου.

Πολύ συχνά, ο πόνος διατηρεί την αιτία κοντά στην επιφάνεια, σαν μια υποσυνείδητη υπενθύμιση. Στο συνειδητό, γνωστικό επίπεδο, η επίγνωση της αιτίας του πόνου μπορεί να αγνοηθεί. Ωστόσο μπορεί κάλλιστα να προσεγγιστεί μέσω της υπνοθεραπείας, όταν το άτομο είναι έτοιμο να λάβει αυτή την πληροφόρηση.

Σε αυτές τις καταστάσεις, η πρόσβαση στην επικοινωνία και την εξασφάλιση της συνεργασίας σώματος και νου για την απελευθέρωση από το σύνδρομο του χρόνιου πόνου είναι εξαιρετικά ωφέλιμη. Η ηχογράφηση του Video ¨Λύτρωση από το Σύνδρομο του Χρόνιου Πόνου¨ που ετοίμασα για εσάς με αυτό ακριβώς καταπιάνεται. 

Και πιστέψτε με, ότι αν αποφασίσετε να μπείτε σε αυτή την νοητική διαδικασία και στην συνέχεια την επαναλάβετε με ευλαβική συνέπεια για μερικές ημέρες, το τελικό αποτέλεσμα θα σας αιφνιδιάσει κάτι παραπάνω από ευχάριστα …  

********

Η τεχνολογία σήμερα, σας παρέχει την δυνατότητα από την άνεση του σπιτιού σας να λάβετε την φροντίδα που έχετε ανάγκη. Στην διάθεσή σας οποτεδήποτε το αποφασίσετε είτε από κοντά, είτε εξ αποστάσεως.

maria-peppa-viothymiki-psyxotherapeia-ypnotherapeia-coach-stress

Μπορείτε να:

Εγγραφείτε στο κανάλι μου στο Youtube
Περιηγηθείτε στην Ιστοσελίδα μου
Να εξερευνήσετε τα προϊόντα Υγείας Lifewave
Την σελίδα μου στο fb
Ακολουθήσετε στο Instagram