Από: Μαρία Πέππα –

Η Δημιουργική Απεικόνιση ή Οραματισμός είναι ένα υπέροχο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων σας και τη βελτίωση της ζωής σας. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψετε τι εννοώ ακριβώς, θα ανακαλύψετε τον τρόπο λειτουργίας της και τα οφέλη που θα αποκομίσετε με την τακτική άσκηση.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εξασκηθείτε στη δημιουργική απεικόνιση. Θα αναφερθώ σε μερικούς αρκετά αποτελεσματικούς και ολοκληρώνοντας το άρθρο μου θα σας δοθεί η δυνατότητα της δοκιμής για να πειραματιστείτε με μια άσκηση δημιουργικής απεικόνισης.

Τι είναι η Δημιουργική Απεικόνιση ή Οραματισμός

Με την Δημιουργική Απεικόνιση χρησιμοποιείτε τη φαντασία σας για να απεικονίσετε στην οθόνη του νου σας τους στόχους σας και οτιδήποτε θέλετε να επιτύχετε στη ζωή σας. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να επανα-προγραμματίσετε τον υποσυνείδητο νου σας.

Ο εγκέφαλος και το νευρικό σας σύστημα δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ μιας πραγματικής ή φανταστικής εμπειρίας. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Δημιουργική Απεικόνιση λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά. Όταν φαντάζεστε έντονα και με βαθύ συναίσθημα τα πράγματα που θέλετε στη ζωή σας, ο εγκέφαλος και το νευρικό σας σύστημα θα τα εκλάβουν ως πραγματικά και θα ενεργήσουν ανάλογα έτσι ώστε να τα υλοποιήσουν στην καθημερινή σας πραγματικότητα.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε την Δημιουργική Απεικόνιση

Τα οφέλη είναι πάρα πολλά. Ενεργοποιεί το δημιουργικό μέρος του υποσυνείδητου νου σας με αποτέλεσμα να πλημμυρίζετε από νέες ιδέες, να ανακαλύπτετε καινούργιους τρόπους που δεν θα είχατε σκεφτεί διαφορετικά, αυξάνει τα κίνητρά σας, σας ωθεί σε άμεση δράση.

Αρχίζετε να παρατηρείτε περισσότερο τους ανθρώπους, να ανακαλύπτετε πόρους, να αναγνωρίζετε τις ευκαιρίες και εκείνες τις περιστάσεις που σας βοηθούν να επιτύχετε τους στόχους σας.

Η δημιουργική απεικόνιση σας κινητοποιεί, ενισχύει την έμπνευση, εξαρτάστε λιγότερο από την θέληση διότι όλα γίνονται πιο ευχάριστα όταν η δράση σας είναι εμπνευσμένη.

Επηρεάζει θετικά τις σκέψεις σας, ενισχύει τα ταλέντα σας, αποκτάτε μεγαλύτερη αντίληψη των αδυναμιών σας, επηρεάζει τις ενέργειές σας τόσο σε συνειδητό επίπεδο όσο και στο ασυνείδητο.

Όταν χρησιμοποιείτε την δημιουργική απεικόνιση για να αλλάξετε την εικόνα σας και την αίσθηση του εαυτού σας, αυτό επηρεάζει τις πεποιθήσεις, τις αξίες, τις ενέργειες και τις συμπεριφορές σας.

Τα βασικά

Τώρα που γνωρίζετε τι είναι η δημιουργική απεικόνιση και τα εκπληκτικά οφέλη που θα αποκομίσετε με την τακτική άσκηση, ας καλύψουμε τον τρόπο που θα το κάνετε.

Επιλέξτε έναν ήσυχο χώρο όπου είστε σίγουροι ότι δεν θα σας ενοχλήσει κανείς για μερικά λεπτά και στην συνέχεια σκεφτείτε ένα τομέα της ζωής σας  που θέλετε να αλλάξετε. Προσδιορίστε ένα συγκεκριμένο στόχο ή ένα αποτέλεσμα. Σε τι θα θέλατε για παράδειγμα να δράτε με τρόπο διαφορετικό ή σε τι θα θέλατε να βελτιωθείτε και να γίνετε καλύτεροι.

Προτείνω να επιλέγετε ένα στόχο την κάθε φορά. Εάν έχετε πολλαπλούς στόχους σε διαφορετικούς τομείς της ζωής, τότε χρησιμοποιήστε μια ξεχωριστή συνεδρία δημιουργικής απεικόνισης για τον καθένα από αυτούς. Όχι όλα τα αυγά σε ένα καλάθι, έτσι ώστε να παρατηρείτε τις αλλαγές και να έχετε ταχύτερο αποτέλεσμα.

Ενδεικτικοί στόχοι όπου η δημιουργική απεικόνιση μπορεί να λειτουργήσει και να σας συνεπάρει με το μαγικό πέπλο της μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Την ανάπτυξη μιας νέας ικανότητας. Για παράδειγμα, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης (video) σε κοινωνικές καταστάσεις ή παρουσιάσεις.

  • Βελτίωση της απόδοσης ενός αθλήματος

  • Απόκτηση περισσότερων χρημάτων ή επαγγελματική επιτυχία

  • Ξεπερνώντας μια πρόκληση υγείας, με την απεικόνιση της αποθεραπείας ολόκληρου του σώματος ή του οργάνου που ασθενεί

  • Στενές σχέσεις. Αναζήτηση συντρόφου ή βελτίωση της υπάρχουσας σχέσης σας

Όπως καταλαβαίνετε, ο ουρανός είναι το όριο όσον αφορά το τι μπορείτε να πετύχετε με την δημιουργική απεικόνιση.

1η Μέθοδος

Μόλις αποφασίσετε για το στόχο ή το αποτέλεσμα της δημιουργικής σας απεικόνισης, ρυθμίστε ένα χρονόμετρο στα 5, 10 ή 15 λεπτά.

Ξεκινώντας, φροντίστε να χαλαρώσετε το σώμα και το νου σας.

Όταν χαλαρώνετε το σώμα και το νου σας, επιβραδύνονται τα κύματα του εγκεφάλου σας και μεταβαίνετε από την εγκεφαλική συχνότητα Βήτα στην πιο αργή κατάσταση Άλφα.

Η κατάσταση Βήτα αναφέρεται στην κατάσταση εγρήγορσης. Τα άτομα με υψηλά επίπεδα άγχους αγγίζουν τις υψηλότερες συχνότητες των κυμάτων Βήτα.

Η κατάσταση Άλφα, αναφέρεται στην χαλαρή, διαλογιστική κατάσταση όπου ο εγκέφαλος αδιαφορώντας για τα ζητήματα της καθημερινότητας μπορεί να επικεντρωθεί με μεγαλύτερη ευκολία σε μια έννοια ή ιδέα. Σε αυτήν την εγκεφαλική κατάσταση η αντίληψη αλλάζει και μπορείτε να επηρεάσετε τον υποσυνείδητο νου σας πολύ πιο εύκολα και αποτελεσματικά από ό, τι στην κανονική κατάσταση εγρήγορσης.

Η άσκηση Χαλάρωσης Σώματος & Νου από το κανάλι μου στο Youtube, (εδώ) θα σας βοηθήσει εξαιρετικά. Εφόσον έχετε κάνει κτήμα σας τον τρόπο του πώς να χαλαρώνετε, μπορείτε στην συνέχεια να προχωρήσετε με την άσκηση δημιουργικής απεικόνισης (video) στο τέλος του άρθρου.

ή

Πάρτε μια βαθιά αργή εισπνοή, ακολουθούμενη από μια μακρά αργή βαθιά εκπνοή. Επαναλάβετε για 2 έως 3 λεπτά μέχρι να αισθανθείτε χαλαροί, ήρεμοι και στο κέντρο σας.

Στην συνέχεια, οραματιστείτε τον εαυτό σας να βρίσκετε σε μια αίθουσα κινηματογράφου με τεράστια οθόνη, παρακολουθώντας τον να παίζει την δική σας ταινία με εσάς σε ρόλο πρωταγωνιστικό. Ή παρακολουθείστε τον εαυτό σας να παίζει στην τηλεόραση από την άνεση του καναπέ σας. Θα μπορούσατε επίσης να παρακολουθήσετε την δική σας ταινία σε υπολογιστή, tablet ή smartphone. Χρησιμοποιήστε ό, τι αισθάνεστε κατάλληλο για εσάς.

Φανταστείτε να πηγαίνετε στον κινηματογράφο. Καθίστε στο κάθισμα με την καλύτερη θέαση της οθόνης. Παρατηρήστε τα φώτα που σβήνουν και την ταινία που ξεκινά. Φανταστείτε την οθόνη απέναντί σας γιγαντιαία. Όσο μεγαλύτερη τόσο καλύτερα.

Σε αυτήν την οθόνη προβάλετε, δείτε τον εαυτό σας να πετυχαίνει το στόχο ή το αποτέλεσμα της κατάστασης που έχετε προεπιλέξει. Δώστε ζωντάνια στην ταινία σας και κάντε την όσο πιο λεπτομερή γίνετε.  Όσο πιο λεπτομερής τόσο το καλύτερο.

Την πρώτη σας φορά, ίσως να είναι λίγο θολά αυτά που βλέπετε, αλλά όπως κάθε δεξιότητα, θα βελτιωθεί με την εξάσκηση. Η φαντασία σας είναι όπως οι μύες σας. Γίνεται όλο και καλύτερη με την εξάσκηση.

Καθώς βλέπετε τον εαυτό σας στην ταινία, παρατηρήστε την έκφραση του προσώπου σας. Παρατηρήστε το χαμόγελό σας ή τις εκφράσεις του προσώπου σας. Παρατηρήστε τον εαυτό σας, τα συναισθήματα, τις αισθήσεις, άλλα άτομα που συμμετέχουν, την θετική στάση τους και ίσως την συναίνεσή τους για αυτά που κάνετε και λέτε.

Τώρα φέρτε στο προσκήνιο και άλλες αισθήσεις. Ακούστε τι σας λένε οι συμπρωταγωνιστές και οι κομπάρσοι που επιλέξατε. Βλέπετε τον εαυτό σας και τα άλλα άτομα να επικοινωνούν τέλεια στην οθόνη μπροστά σας. Ίσως τα άλλα άτομα να σας εκφράζουν θετικά σχόλια, εκτίμησης, ευγνωμοσύνης, ίσως να σας δίνουν λαμπρές συμβουλές. Παρατηρήστε τους διάφορους ήχους. Μπορείτε να εμπλουτίσετε την ταινία σας και με την αγαπημένη σας μουσική.

Αν οραματίζεστε ότι είστε καταπληκτικός παρουσιαστής, ακούστε το κοινό να πανηγυρίζει, να χτυπάει παλαμάκια κατά την διάρκεια και το τέλος της παρουσίασής σας, δείτε το κοινό να σας χαμογελά. Στη συνέχεια, παρατηρήστε πώς αισθάνεστε στο σώμα σας καθώς παρακολουθείτε την ταινία σας. Αφεθείτε και επιτρέψτε στον εαυτό σας να βιώσει όσο το δυνατόν  μεγαλύτερη γκάμα συναισθημάτων. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ενθουσιασμό, αγωνία, έμπνευση ή θλίψη. Βιώστε αυτά τα συναισθήματα στο σώμα σας ως απόκριση στην ταινία που βλέπετε μπροστά σας.

Παρατηρήστε τις αισθήσεις στο σώμα σας και τα συναισθήματα σας καθώς παρακολουθείτε τον εαυτό σας στη δική σας ταινία. Τον ενθουσιασμό, την έμπνευση ή τα κίνητρά σας. Πώς νιώθετε καθώς βλέπετε τον εαυτό σας. Οραματιστείτε την ταινία σας. Τα πάντα να εξελίσσονται και να συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή αυτή τη στιγμή. Οραματιστείτε τον εαυτό σας να έχετε ήδη πετύχει τον στόχο σας.

2ος Τρόπος  …

Με αυτό τον τρόπο δημιουργικής απεικόνισης, αντί να παρακολουθείτε τον εαυτό σας να παίζει από απόσταση την ταινία σας, στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, υπολογιστή, tablet ή οθόνη smartphone, φανταστείτε ότι αιωρείστε από το κάθισμά σας και πετάτε προς την οθόνη. Δείτε τη να μεγαλώνει και να μεγαλώνει μέχρι να μπείτε μέσα της και ενσωματωμένος πλέον με την πλοκή του έργου σας, να γίνετε ο κύριος χαρακτήρας της ταινίας σας.

Ή

Ίσως για εσάς λειτουργήσει καλύτερα αν οραματιστείτε ότι βρίσκεστε στον κινηματογράφο, ότι σηκώνεστε από τη θέση σας και περπατάτε προς την τεράστια οθόνη του. Ακριβώς κάτω από την οθόνη υπάρχει μια πόρτα. Ανοίγετε την πόρτα και περνάτε μέσα από αυτήν. Στην άλλη πλευρά της πόρτας, γυρίζεται η ταινία. Βλέπετε τις μηχανές και τα εργαλεία της κινηματογράφησης, τους συντελεστές της να πηγαινοέρχονται ακατάπαυστα, τους ηθοποιούς, τους κομπάρσους και τον εαυτό σας στον κύριο και πρωταγωνιστικό ρόλο της δικής σας ταινίας.

Εφόσον παίξετε για μια φορά το έργο σας, επαναλάβετε με την φαντασία σας το σενάριο από τη αρχή και κάντε το όσο πιο ζωντανό και λεπτομερές μπορείτε. Δείτε τον εαυτό σας να πετυχαίνει τον στόχο ή το αποτέλεσμα που προσδοκάτε.

Παρατηρήστε τους άλλους ανθρώπους. Δείτε τους να χαμογελούν, να σας θαυμάζουν. Ακούστε τους να πανηγυρίζουν, να χτυπούν παλαμάκια, να σας συγχαίρουν και να σας εκφράζουν θετικά σχόλια. Αυτή τη φορά ακούτε τα πάντα με τα αυτιά σας.

Τώρα παρατηρήστε τι σκέφτεστε ή τον θετικό τρόπο που μιλάτε στον εαυτό σας καθώς επιτύχατε τον στόχο σας ή τελειοποιήσατε τη νέα σας ικανότητα. Νιώστε την αίσθηση των ρούχων που φοράτε στο σώμα σας. Παρατηρήστε τη χαλαρή και άνετη στάση σας. Παρατηρήστε τα θετικά συναισθήματα και αισθήσεις που βιώνετε. Την επιτυχία, την ευτυχία, τη χαρά ή την αίσθηση της πλήρωσης.

Πρακτικές συμβουλές άσκησης δημιουργικής απεικόνισης που θα σας βοηθήσουν περισσότερο να κατακτήσετε την δημιουργική απεικόνιση ή οραματισμό.

Πρώτον, να θυμάστε ότι χρειάζεται επανάληψη για να εντυπωθεί βαθιά στον υποσυνείδητο νου σας. Επομένως, είναι αναγκαίο να ασκείστε τακτικά, κάθε ημέρα για ένα ή δύο μήνες για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Δεύτερον, χρειάζεται εξάσκηση διότι είναι σαν να μαθαίνετε ένα καινούργιο άθλημα, ένα μουσικό όργανο ή οποιαδήποτε νέα ικανότητα. Την πρώτη φορά που θα το κάνετε, δεν θα είστε πολύ καλοί σε αυτό. Θα δυσκολευτείτε να συγκεντρωθείτε και οι οραματισμοί σας θα είναι θολοί και όχι τόσο λεπτομερείς. Καθώς θα συνεχίζετε να ασκείστε, θα γίνεστε όλο και καλύτεροι. Τότε τα αποτελέσματα θα γίνουν πιο αισθητά για εσάς.

Τρίτον, ενσωματώστε αυτήν τη δημιουργική άσκηση οραματισμού στην καθημερινή πρωινή ρουτίνα σας. Μόλις σηκωθείτε από το κρεβάτι σας και πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο. Αυτό θα διασφαλίσει την αφοσίωση και την συνέπειά σας.

Τέλος, προσέξτε για ενδεχόμενη γνωστική ασυμφωνία. Αυτό συμβαίνει όταν ένα μέρος του εγκεφάλου σας (η ενοχλητική εσωτερική φωνή) αναρωτιέται αν αυτό θα λειτουργήσει ή αν αξίζετε τον στόχο που απεικονίζετε. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και πολύ συνηθισμένο. Ωστόσο, καθώς συνεχίζετε με συνέπεια κάθε ημέρα, θα παρατηρήσετε μείωση της νοητικής σας δυσαρέσκειας.

Τώρα που καταλαβαίνετε τι είναι η Δημιουργική Απεικόνιση ή Οραματισμός για να σας βοηθήσω να βελτιώσετε την δεξιότητά σας, σας παρουσιάζω μια ισχυρή άσκηση δημιουργικής απεικόνισης. Δοκιμάστε την και απολαύστε τα ισχυρά οφέλη της.

Επίσης, μπορείτε να μοιραστείτε αυτό το άρθρο με άλλα άτομα ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ωφεληθούν και άλλοι άνθρωποι.

Εύχομαι απολαυστική ακρόαση …

********

Η τεχνολογία σήμερα, σας παρέχει την δυνατότητα από την άνεση του σπιτιού σας να λάβετε την φροντίδα που έχετε ανάγκη. Στην διάθεσή σας οποτεδήποτε το αποφασίσετε είτε από κοντά, είτε εξ αποστάσεως.

maria-peppa-viothymiki-psyxotherapeia-ypnotherapeia-coach-stress

Μπορείτε να:

Εγγραφείτε στο κανάλι μου στο Youtube
Περιηγηθείτε στην Ιστοσελίδα μου
Να εξερευνήσετε τα προϊόντα Υγείας Lifewave
Την σελίδα μου στο fb
Ακολουθήσετε στο Instagram