Από: Μαρία Πέππα –

Γιατί είναι σημαντικό να αισθάνεστε αισιόδοξοι

Η αισιοδοξία δεν είναι κάτι με το οποίο γεννηθήκατε. Ωστόσο, είναι μια ικανότητα που αξίζει τον κόπο και μπορείτε να καλλιεργήσετε. Διότι, οι αισιόδοξοι άνθρωποι αισθάνονται πιο υγιής, ευτυχισμένοι και επιτυχημένοι στην ζωή τους. Γιατί όχι λοιπόν και εσείς ?

Τι είναι η αισιοδοξία

Όταν ένας άνθρωπος αισθάνεται αισιόδοξος, αυτό σημαίνει πως διατηρεί ζωντανή την ελπίδα μέσα του. Προσβλέπει στο μέλλον πιστεύοντας ότι το μέλλον θα είναι καλύτερο από το παρόν. Οι απαισιόδοξοι συνήθως φοβούνται το μέλλον. Φοβούνται τις δυσκολίες που μπορεί να φέρει. Πιστεύουν ότι το μέλλον θα είναι χειρότερο από το παρόν με αποτέλεσμα να αισθάνονται σχεδόν μόνιμα ανησυχία, άγχος, να βιώνουν καταθλιπτικά επεισόδια κλπ.

Γιατί χρειάζεται να νιώθετε αισιοδοξία. 4 σημαντικοί λόγοι

Ακολουθούν 4 εξαιρετικοί λόγοι που θα σας ωθήσουν να καλλιεργήσετε την θαυμαστή ικανότητα της αισιοδοξίας μέσα σας.

1. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι, πιο χαρούμενοι, πιο ευδιάθετοι και πιο ενθουσιώδεις.

2. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι είναι υψηλών επιδόσεων. Αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες και δοκιμάζουν περισσότερα πράγματα. Είναι επίμονοι με τους στόχους τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τους άλλους και πιο επιτυχημένοι στη ζωή, επειδή ακριβώς πιστεύουν ότι θα έχουν επιτυχημένο αποτέλεσμα.

3. Οι αισιόδοξοι αντιμετωπίζουν καλύτερα τις απογοητεύσεις. Στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν την πεποίθηση ότι μελλοντικά τα πράγματα θα κυλήσουν καλύτερα. Μπορούν να χειριστούν αποτελεσματικότερα τις απογοητεύσεις, επειδή γνωρίζουν ότι είναι προσωρινές.

4. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι σπάνια έρχονται αντιμέτωποι με την κατάθλιψη ή καταθλιπτικά επεισόδια. Έχουν επίσης πολύ λιγότερο (άγχος) κ ανησυχία. Ανησυχείτε μόνο όταν σκέφτεστε αρνητικά για το μέλλον. Με πιο αισιόδοξη και θετική στάση ζωής, το μέλλον φαντάζει φωτεινότερο και καλύτερο από το παρόν.

Σκεφτείτε πόσες προσπάθειες εγκαταλείψατε επειδή πιστέψατε ότι δεν θα είναι αποτελεσματικές. Αυτή είναι μια μορφή απαισιοδοξίας.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την αισιοδοξία

Οι σκέψεις. Όταν κατά κάποιον τρόπο πιστεύετε ότι το μέλλον σας θα είναι
  ευοίωνο

Η φαντασία. Όταν δημιουργείτε με την φαντασία σας ένα μέλλον που είναι
  καλύτερο από το παρόν

Η Ενέργεια.  Όταν αισθάνεστε αισιόδοξοι και ενθουσιασμένοι για το μέλλον σας

Η δράση. Όταν ενεργείτε στο παρόν σαν να έχετε ήδη επιτύχει το αποτέλεσμα
  που επιθυμείτε για το μέλλον

Τώρα που γνωρίζετε τι σημαίνει αισιοδοξία και ποια είναι τα οφέλη της, ας εξετάσουμε εκείνους τους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να την ενδυναμώσετε.

Να μην επιτρέπετε στην αποτυχία, πρόκληση ή πρόβλημα, να επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής σας

Ας υποθέσουμε ότι φεύγετε για διακοπές με την οικογένειά σας και φθάνοντας στο αεροδρόμιο διαπιστώνετε ότι υπάρχει καθυστέρηση 4ων ωρών στην πτήση σας.

Αν είστε αισιόδοξος άνθρωπος, πως θα αντιμετωπίζατε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ? Φυσιολογικά, θα αισθανόσασταν μια μικρή απογοήτευση ή ενόχληση. Ίσως σκεφτόσασταν ή λέγατε κάτι σαν:

Δεν χρειάζεται τόσος σαματάς για μια καθυστερημένη πτήση. Σε όλους μπορεί να συμβεί.
Είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι σε διακοπές.
Είμαι ευτυχής που είμαι με την οικογένειά μου.
Είναι απλά μια κακή αρχή, στο τέλος όλα θα κυλήσουν υπέροχα.

Ένας απαισιόδοξος άνθρωπος θα σκεφτόταν:
Αυτό που συμβαίνει είναι τραγικό.
Περιμένοντας τόσες ώρες στο αεροδρόμιο χάνουμε πολύτιμες στιγμές.
Μπορεί να μην προλάβουμε την επόμενη πτήση και αν αυτό συμβεί, θα φτάσουμε στο ξενοδοχείο πολύ αργά, θα χάσουμε το δείπνο και όλα τα καλά δωμάτια θα έχουν δοθεί.
Θα είμαστε σωματικά κουρασμένοι και συναισθηματικά καταβεβλημένοι.
Ξεκινήσαμε στραβά, δεν μπορώ να φανταστώ τι άλλο θα μας συμβεί.

Ο απαισιόδοξος άνθρωπος επηρεασμένος αρνητικά από την καθυστερημένη πτήση του, μπορεί να καταστρέψει όχι μόνο τις δικές του διακοπές αλλά και ολόκληρης της οικογένειας.

Μια καλή συμβουλή για να παραμένετε αισιόδοξοι είναι να περιορίζετε μια αποτυχία, πρόκληση ή πρόβλημα σε έναν τομέα της ζωής και να μην επιτρέπετε να επηρεάζει τους υπόλοιπους.

Δώστε άφεση αμαρτιών και προχωρήστε

Όταν συμβαίνει κάτι που σας κάνει να νιώθετε απαισιόδοξοι ή αρνητικοί, επανεξετάστε την κατάσταση. Μπορείτε να αλλάξετε την οπτική σας. Μην αφήνετε να σας καταβάλλουν αρνητικά συναισθήματα, όπως θυμός, απογοήτευση, θλίψη ή μνησικακία. Ένας πολύ καλός τρόπος για να τα απελευθερώσετε είναι να πάρετε μερικές βαθιές εισπνοές και με την εκπνοή, να τα αφήσετε να φύγουν.
Συγχωρήστε τον εαυτό σας για τα πράγματα που κάνατε ή αμελήσατε να κάνετε στο παρελθόν. Συγχωρήστε και εκείνους που εμπλέκονται έτσι ώστε εσείς, η ημέρα και η ζωή σας να προχωρά χωρίς βαρίδια.

Καταγράψτε τα πράγματα που σας ενθουσιάζουν

Πάρτε τον χρόνο σας και καταγράψετε σε μια λίστα πράγματα που σας ενθουσιάζουν και τα οποία υπάρχει πιθανότητα να υλοποιήσετε σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Αυτά μπορεί να είναι πράγματα όπως διακοπές, βελτιώσεις στην εργασία, το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης ή απώλεια βάρους.
Η ιδέα είναι να γίνετε συγκεκριμένοι. Θα νιώσετε διαφορετικά. Πιο αποφασιστικοί, αφοσιωμένοι, ενθουσιασμένοι και αισιόδοξοι.

Φροντίστε τον νυχτερινό σας ύπνο

Όταν ο νυχτερινός σας ύπνος είναι κακός και μικρής διάρκειας, είναι πολύ πιο δύσκολο να αισθάνεστε θετικοί και αισιόδοξοι. Η κούραση, σας κάνει να σκεφτόσαστε συναισθηματικά και να αντιδράτε αντί να δράτε.
Κλείστε τα μάτια σας και κοιμηθείτε το μιασαωράκι σας το μεσημέρι αν μπορείτε. Θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο υπόλοιπο της ημέρας σας. Θα αυξήσει τα επίπεδα της αισιοδοξίας σας.

Αντλήστε ιδέες από έναν άνθρωπο που θαυμάζετε

Σκεφτείτε μια αποτυχία, απογοήτευση ή οτιδήποτε σας κάνει να αισθάνεστε απαισιόδοξοι. Στη συνέχεια, σκεφτείτε έναν άνθρωπο που θαυμάζετε και φανταστείτε τον καθισμένο απέναντί σας. Τι νομίζετε ότι θα σας συμβούλευε αν τον ρωτούσατε για το πρόβλημά σας ? Τι ερωτήματα θα σας έθετε ? Τι θα έκανε αν αντιμετώπιζε την ίδια κατάσταση όπως εσείς ?. Φανταστείτε να σας δίνει τις συμβουλές του και να ενεργείτε ακριβώς όπως και αυτός.

Αντιμετωπίστε την δύσκολη κατάσταση σαν προσωρινή

Όταν συμβαίνει κάτι απογοητευτικό, οι απαισιόδοξοι άνθρωποι το αντιμετωπίζουν σαν κάτι που θα συνεχίσει να συμβαίνει μακροπρόθεσμα ή και να μονιμοποιείται. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι το αντιμετωπίζουν ως κάτι προσωρινό.
Επιστρέφοντας στο παράδειγμα της 4ωρης καθυστερημένης πτήσης, ο αισιόδοξος άνθρωπος θα αγνοήσει την καθυστέρηση και θα επικεντρωθεί στις διακοπές του. Ο απαισιόδοξος άνθρωπος θα συνεχίσει να σκέφτεται την καθυστερημένη πτήση του και ο θυμός ή η στενοχώρια του θα τις επηρεάσουν αρνητικά.

Αν υποθέσουμε ότι χάσατε τη εργασία σας. Ένας αισιόδοξος άνθρωπος θα σκεφτόταν:
Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν.
Είμαι σίγουρος ότι σύντομα θα αποκτήσω καινούργια εργασία.
Μια αλλαγή είναι ότι καλύτερο μπορεί να μου συμβεί .

Ένας απαισιόδοξος μπορεί να σκεφτεί:
Δύσκολα θα βρω νέα εργασία.
Τα πράγματα δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια.
Η ζωή μου καταστρέφεται.

Ένα απαισιόδοξο άτομο επιτρέπει σε αυτό το γεγονός να επηρεάσει και τους υπόλοιπους τομείς της ζωή του. Δεν έχει θετική και αισιόδοξη άποψη για το μέλλον. Είναι πιθανόν να εγκαταλείψει την προσπάθεια, ακόμη και να πέσει σε κατάθλιψη. Ένα αισιόδοξο άτομο πιθανότατα θα ανυπομονεί να υποβάλει αιτήσεις για νέες θέσεις εργασίας.

Αναλάβετε το μερίδιο ευθύνης που σας αναλογεί

Είναι σημαντικό να αναλαμβάνεται το δικό σας μερίδιο ευθύνης για την κάθε κατάσταση που αντιμετωπίζετε. Ας επιστρέψουμε στην 4ωρη καθυστερημένη πτήση.

Ένας αισιόδοξος άνθρωπος θα σκεφτόταν:
Δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να αλλάξω την κατάσταση.
Κάποιες φορές προκύπτουν καθυστερήσεις στις πτήσεις των αεροπλάνων. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν.

Ένας απαισιόδοξος άνθρωπος θα προσωποποιούσε την κατάσταση με κάποιον τρόπο και θα σκεφτόταν:

Γιατί επέλεξα αυτή την αεροπορική εταιρεία ?
Γιατί πάντα μου τυχαίνουν πτήσεις που καθυστερούν ?

Αναφορικά με την απώλεια της εργασίας του, ένας αισιόδοξος άνθρωπος μπορεί να σκεφτεί:
Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν.
Άνθρωποι χάνουν τις εργασίες τους ειδικά όταν η οικονομία αλλάζει.

Ένας απαισιόδοξος άνθρωπος μπορεί να σκεφτεί:
Δεν είμαι αρκετά καλός.
Οι νεότεροι είναι καλύτεροι από εμένα.
Είμαι ακατάλληλος για αυτήν την εταιρεία ή δεν ταιριάζω με την εταιρική κουλτούρα της.

Αν υποθέσουμε ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι απέκτησαν καινούργια εργασία. Ο αισιόδοξος άνθρωπος μπορεί να σκεφτεί ¨Υπέροχα ! Δούλεψα σκληρά και πραγματικά αξίζω αυτή την εργασία¨.

Ο απαισιόδοξος άνθρωπος μπορεί να σκεφτεί ¨Η εταιρεία είχε ανάγκη από κάποιον και απλά συνέβη να είμαι εκεί την κατάλληλη στιγμή. Με προσέλαβαν επειδή δεν υπήρχε κάποιος άλλος διαθέσιμος ¨.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά εδώ. Ένας αισιόδοξος άνθρωπος πιστεύει ότι η αξία και η δράση του συνέβαλαν στο να βρει την εργασία που αναζητούσε. Ένας απαισιόδοξος άνθρωπος πιστεύει ότι συμπτωματικά το προσέλαβαν. Δεν αναγνωρίζει την δική του δράση και το χειρότερο δεν απολαμβάνει την επιτυχία του.

Εστιάστε στις μικρές επιτυχίες σας

Τι μπορείτε να κάνετε σήμερα για να βελτιώσετε τη ζωή σας ? Δεν έχει σημασία αν είναι κάτι μικρό. Το κλειδί εδώ είναι να τοποθετηθείτε, να αναλάβετε την ευθύνη για το πώς εσείς επιθυμείτε να εξελιχθεί η ημέρα σας και να δράσετε ανάλογα.

Οι απαισιόδοξοι συνήθως πιστεύουν ότι είναι αβοήθητοι και κατηγορούν τους άλλους. Έχετε την δυνατότητα και μπορείτε να κάνετε περισσότερα από όσα νομίζετε. Ο επιλεκτικός, αισιόδοξος τρόπος σκέψης και η κατάλληλη δράση, σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα και σχεδόν πάντοτε φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αναρωτηθείτε, ¨τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει αυτό που μου συνέβη ?¨

Ο τρόπος με τον οποίο δίνουμε νόημα και αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις που μας συμβαίνουν είναι θεμελιώδης και βασίζεται στις εμπειρίες του παρελθόντος μας. Έτσι λοιπόν, εάν αναρωτηθείτε ¨τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει αυτό που μου συνέβη ?¨, ενδεχομένως θα ανακαλύπτατε ότι τα μηνύματα που σας έφερε η κατάσταση είναι πολλαπλά. Αξιοποιήστε τα προς όφελός σας …

Εάν βρήκατε το άρθρο μου ενδιαφέρον, μοιραστείτε το και με άλλους ανθρώπους ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μπορείτε να ενημερώνεστε από την σελίδα μου στο fb, την ιστοσελίδα μου & το κανάλι μου στο Youtube Σας ευχαριστώ πολύ … 

maria-peppa-viothymiki-psyxotherapeia-ypnotherapeia-coach-stress

www.hypnotherapy4u.gr