Από: Μαρία Πέππα –

Έχετε κάνει τις ιατρικές εξετάσεις σας και ανακαλύψατε ότι η ποσότητα και ποιότητα του σπέρματός σας, παρεμποδίζει τον οικογενειακό σας προγραμματισμό. Ακόμη και αν δεν είναι στα άμεσα πλάνα σας να δημιουργήσετε οικογένεια αυτό το ζήτημα επηρεάζει την ψυχολογική σας κατάσταση, ενδεχομένως την σεξουαλική επιθυμία σας/απόδοση και μπορεί να έχει ήδη γίνει πολύ ανησυχητικό. Όμως, δεν χρειάζεται να σας πιάνει πανικός διότι εκτός από τις συμβουλές του ιατρού σας, υπάρχουν και καλά νέα. Ενέργειες δικές σας, που μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα και να βελτιώσετε σημαντικά την ποιότητα και την ποσότητα του σπέρματός σας. Αυτά τα νέα αφορούν μερικές διορθωτικές αλλαγές στον τρόπο της ζωής σας, όπως να σταματήσετε κάποιες επιβλαβείς συνήθειες καθώς και λύσεις με τρόπους φυσικούς.

Παραμείνετε μακριά από τις κακές συνήθειες …

Θα εκπλαγείτε με τον αριθμό των συνηθειών που εμποδίζουν την υγεία του σπέρματός σας. Και η αποφυγή κάποιων κακών συνηθειών που ίσως δεν συνειδητοποιείτε ότι βλάπτουν το σπέρμα σας, μπορεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε.

1. Laptop και Smartphone

Η τοποθέτηση του φορητό υπολογιστή πάνω στα πόδια σας ενώ εργάζεστε, είναι μια ευρέως γνωστή αιτία προβλημάτων υπογονιμότητας. O συνδυασμός χρήσης φορητού υπολογιστή με σύνδεση Wi-Fi μπορεί να προκαλέσει μείωση της κινητικότητας του σπέρματος. Επίσης, προκαλεί θραύση στο DNA του σπέρματος, επηρεάζοντας την βιωσιμότητά του. Οι ερευνητές της μελέτης που υποστηρίζουν αυτό τον ισχυρισμό μας λένε ότι, η θέση του φορητού υπολογιστή σε τόσο στενή επαφή με τους όρχεις σας, προκαλεί βλάβη λόγω της ραδιοσυχνότητας των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων που εκπέμπονται. Χρησιμοποιώντας ένα φορητό υπολογιστή που λειτουργεί με Wi-Fi, οι εκπομπές της ακτινοβολίας είναι τρεις φορές περισσότερες συγκριτικά με την ενσύρματη χρήση του φορητού υπολογιστή.

Συνεπώς, φροντίστε να αποφύγετε όσο μπορείτε την βλαβερή αυτή συνήθεια και να εργάζεστε με τον φορητό σας υπολογιστή τοποθετημένο πάνω σε τραπέζι και διατηρώντας τον όσο το δυνατόν μακριά από τους όρχεις σας.

Για τον ίδιο λόγο, αποφύγετε επίσης την τοποθέτηση του smartphone σας στις τσέπες του παντελονιού σας ή του πουκάμισου σας.

2. Ανθυγιεινή διατροφή

Η ποιότητα της διατροφή σας επηρεάζει και την ποιότητα του σπέρματος σας. Αν αγαπάτε το πρόχειρο φαγητό ή απολαμβάνετε τα επεξεργασμένα κρέατα σε τακτική βάση, αυτό θα σας κοστίσει ακριβά. Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η υψηλή πρόσληψη μεταποιημένου κρέατος ειδικά όταν γίνετε εις βάρος της επαρκούς πρόσληψης φρέσκων φρούτων και λαχανικών, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος. Όπως διαπιστώθηκε από μια μελέτη επιστημόνων στην Ισπανία, αυτό συμβαίνει λόγω των ανεπαρκών επιπέδων αντιοξειδωτικών ουσιών στον οργανισμό και την απουσία θρεπτικών συστατικών όπως το φυλλικό οξύ, το λυκοπένιο, η βιταμίνη C και οι ίνες που είναι απαραίτητα για την βέλτιστη υγεία του σπέρματος. Έτσι λοιπόν, τραφείτε με όσο περισσότερα φρέσκα φρούτα/λαχανικά μπορείτε και μειώστε το μεταποιημένο κρέας και την πρόσληψη υδατανθράκων. Για πλήρη αποτοξίνωση παράλληλα με την αλλαγή της διατροφής σας, χρησιμοποιήστε γλουταθεϊόνη το Νο1 αντιοξειδωτικό του σώματος (εδώ)

3. Αλκοόλ/Κάπνισμα

Η χρόνια καθώς κ η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να γίνει προβληματική με αποτέλεσμα την πλήρη απουσία βιώσιμου σπέρματος να εξελίσσεται στον χειρότερο εφιάλτη σας.

Το κάπνισμα είναι επίσης ένας παράγοντας που θα πρέπει να σας προβληματίσει εάν είστε καπνιστές. Χρειάζεται να το διακόψετε εάν θέλετε να βελτιώσετε την υγεία του σπέρματός σας. Μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποσότητα των σπερματοζωαρίων, την πυκνότητα του σπέρματος έως και τον αριθμό των κινητικών σπερματοζωαρίων.

Πως μπορείτε να διατηρήσετε υγιές το σπέρμα σας …

1. Ρίζα Maca

Οι Περουβιανοί χρησιμοποιούν τη ρίζα του maca για θέματα που σχετίζονται με τη λίμπιντο πολλές γενιές πίσω. Η ρίζα εκτός του ότι βοηθά στη βελτίωση του αριθμού των σπερματοζωαρίων, βελτιώνει επίσης τον όγκο του σπέρματος και την κινητικότητά του.

Πλούσια σε μαγνήσιο, σίδηρο, αμινοξέα και ιώδιο, η ρίζα maca έχει αποδειχθεί ότι βοηθά σε όλες αυτές τις παραμέτρους.

2. Βότανο Ashwagandha

Το αργιουβεδικό βότανο ashwagandha είναι ένας εντελώς φυσικός τρόπος για να βελτιωθεί ο αριθμός των σπερματοζωαρίων. Οι ερευνητές έχουν παρατηρήσει ότι η κατανάλωση του εκχυλίσματος βελτιώνει όχι μόνο την συγκέντρωση του σπέρματος και την μορφολογία αλλά και την κινητικότητά του.

Με άλλα λόγια, δεν θα παρατηρήσετε μόνο αύξηση στον αριθμό των σπερματοζωαρίων σας αλλά επίσης θα δείτε βελτίωση στην ποιότητα του σπέρματός σας.

3. Ρίζες λευκών σπαραγγιών

Πλούσιες σε γλυκόζη οι ρίζες των λευκών σπαραγγιών χρησιμοποιούνται σε ξηρή μορφή για τη βελτίωση του αριθμού των σπερματοζωαρίων. Ως πρόσθετο κίνητρο, η κατανάλωσή τους μπορεί επίσης να σας βοηθήσει αν έχετε πρόβλημα πρόωρης εκσπερμάτωσης.

4. Απωλέστε το περιττό σας βάρος

Η παχυσαρκία έχει συσχετιστεί με χαμηλότερη ποσότητα σπέρματος. Συνεπώς, η απώλεια του περιττού βάρους πρέπει να αποτελεί μια από τις προτεραιότητές σας. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η ολιγοζωοσπερμία, μια κατάσταση όπου η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων σταδιακά πέφτει, συνδέεται στενά με την αρσενική παχυσαρκία.

Η χαμηλή συγκέντρωση των σπερματοζωαρίων είναι επίσης συχνή στους παχύσαρκους άνδρες, με πολλές αναφορές στη στυτική δυσλειτουργία. Ένα άλλο πλεονέκτημα που αφορά την φροντίδα της φυσικής σας κατάστασης είναι ότι θα οικοδομήσετε την αντοχή σας και θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα με την εικόνα του σώματός σας.

5. Χαλαρώστε / Stress-Free

Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι το στρες όχι μόνο προκαλεί τον όλεθρο στην καθημερινότητά σας, αλλά επηρεάζει σημαντικά την αναπαραγωγική διαδικασία και αρνητικά την ποιότητα και την παραγωγή του σπέρματος.

Η πρακτική της γιόγκα και του διαλογισμού, μπορούν να αντισταθμίσουν την επίδραση που ασκεί το stress στην καθημερινότητά σας. Τα επιθέματα υγείας Aeon (εδώ), εξαλείφουν το stress, εξισορροπούν το αυτόνομο νευρικό σύστημα, εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.

7. Κρύα Ντους

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη στην Καλιφόρνια, η αλλαγή της θερμοκρασίας στο νερό του μπάνιου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία του σπέρματος. Στην μελέτη, η αντικατάσταση του ζεστού νερού με κρύο, προκάλεσε σχεδόν 500% αύξηση στον αριθμό των σπερματοζωαρίων των ανδρών που συμμετείχαν στην μελέτη, σε σύγκριση με όταν έκαναν το ντους τους με ζεστό νερό.

Οι ειδικοί προτείνουν ότι για να διατηρείται η παραγωγή σπέρματος σε βέλτιστα επίπεδα, θα πρέπει η θερμοκρασία του νερού που πέφτει στους όρχεις σας να είναι 34,5 βαθμούς Κελσίου. Να είναι χαμηλότερο από τη θερμοκρασία του σώματός σας.

Σχετικά Άρθρα:

Στυτική Δυσλειτουργία και Ασυνείδητο (Video) …

Εθισμός στο Πορνό …

Μαρία Πέππα
Κλινική Υπνοθεραπεύτρια – Anti-Stress Coach

www.hypnotherapy4u.gr